Monday, May 4, 2009

A priest is sick 神父病了(2)

After lunch at Sg. Buluh, I went to Kelang to visit Fr. Anthony Chan.

I arrived at Fr's house at St. Theresa Church at about 4:00 pm. He was still resting. Vincent and Daniel Kooi (father of Rev. Fr. Andrew Kooi) were "on duty" there.

I was told that a 24-hour roster has been arranged so that there are people (group) to be with Father Chan all the time. Mrs Lee will still be there during day time. Their kindness and love are really touching!

I did not wish to disturb Father, so I just peeped through the door and saw him resting peacefully on bed.

He is still receiving radiotherapy, and celebrates Mass in the morning too.

May God bless him peace and strength.


在双溪普糯用了午餐后,我到巴生探访陈安当神父。

我抵达时,已是傍晚四点钟,但陈神父还在休息。我遇见了当时“当班”的吴天平和丹尼尔(一位神父的爸爸)。

我被告知,当地的信友安排了一份二十四小时的时间表,任何一个时间,都有人在陪伴着陈神父。不过,李太太还是在白天的时候,到来侍候陈神父。信友的仁爱,实在是太动人了!

我不想惊动神父,所以只透过门缝,看到神父安详的在床上休息。

他还继续的接受着电疗,并且每天早上都有举行弥撒圣祭。

愿主降福他平安和力量。

No comments: