Tuesday, May 24, 2011

I believe 我相信

"I regard the brain as a computer which will stop working when its components fail. There is no heaven or after life for broken-down computers. That is a fairy story for people afraid of the dark" Stephen Hawking, British physicist.


I believed in God the Almighty, creator of heaven and earth. I believed in judgment and a transformed life after death.

I would believe that there is God and heaven, yet to discover at the end of the life that there is none RATHER THAN not believing but discover at the end of the life that there is God and heaven.

So tonight I opened my door to welcome my neighbourhood fellow Catholics to my home to recite the Rosary in commemoration of the Apparition of Mother Mary in Fatima.

The Catholics dedicated month of May and October as Rosary months in honour of the Apparition.

Grandma and grand-daughter reciting the Rosary
祖母与孙女共诵玫瑰经


“ 我把头脑当作是一部电脑,当部件出现故障时,就会停止操作。对于一部毁坏的电脑来说,是没有天堂,也没有来世的生命。那是给怕黑暗的人的童话故事”英国著名物理学家斯德望赫金

我信全能的天主父,天地万物的创造者 - 我相信有天主,我相信有天堂。我相信大审判,死亡后,一个改变了的新生命。

我宁愿相信有天主,而在生命尽头时,才发现原来是没有的,也不要不相信有天生,但在生命尽头时,才发现原来是有天主及天堂的。

所以我今晚敞开大门,欢迎我的邻里教友们到我家来恭诵玫瑰经,以纪念圣母玛利亚在葡萄牙法蒂玛的显现。

天主教徒为了纪念圣母的显现,特定了五月及十月为玫瑰经月,遵照圣母的训示,诵念玫瑰经。

聪明(愚笨?)的人是看不到这美丽花朵后面的创造者
The clever (foolish?) would not able to see the creator behind these beautiful flowers

No comments: