Tuesday, June 2, 2009

Annual fellowhship 常年交流会

More than 260 legionaries from East & West Malaysia, Brunei, Singapore, Hong Kong and US are making their way by direct flights or connecting flights to Taipei. They will be welcomed and joined by more than two hundreds local legionaries in Taipei for the 17th Annual Fellowship of Chinese Speaking Legion of Mary which will be opened on 4th June 2009.

I will be leaving for Taipei on MAS 9:40 am flight at KLIA tomorrow (3rd June). This is my 17th year of participation in this annual fellowship.

This is a gift of God. Through Divine Providence, I am able to visit many places, meeting many people, fellow legionaries, Catholic brothers and sisters. This is the universal dimension of the Catholic Church.

The recent bout of "thunder flu" has weakened me physically (age is catching up?!?). Then coughing followed (which my wife is taking over...she is coughing badly) , then a dizzy spell. I have to see a doctor this evening to get some medication for my vertigo.

And I got the news this afternoon that the young girl from Ipoh who is undergoing treatment in Tung Shin Hospital, her condition is deteriorating. I was not able to visit her.

A fellow legionary who was bed-ridden for the past ten years was also admitted to Kajang hospital due to lung infection. I manged to visit her this evening. Her condition was not optimistic.

I would bring them with me in my thought to the fellowship gathering where we will celebrate Mass and worship every day, May God have mercy and comfort the two sick persons in their time of need.

As WIFI service is available at the place of our stay, I am bringing along my laptop so that I can share my activities with you all at the soonest instance.

May God bless us a successful, peaceful and joyful fellowship.

welcome you in Taipei 台北欢迎你们
Taiwan Legion president spoke in Singapor 2008
台湾团长2008年,在星加坡致辞


大约二百六十名来自东、西马,汶莱,星加坡,香港及 美国的华语圣母军,现在正取道不同的路线,直飞航班或转机,朝向目的地 - 台北。他们将会受到超过两百名台湾军友的欢迎,一同参加在台北举行的第十七届马、汶、新、台华文圣母军交流会。这项集会在六月四日至七日,假台北剑潭青年 活动中心举行。

我将在明天,乘达马航早上九时四十分航班,前往台北参加这交流会。这是我第十七次参与其盛。

这是天主的恩赐。天主的顾佑,我能够每年都参加交流会,到过了许多地方,认识许多朋友,军友等。这就是天主教会普世观的一面。

最近的“雷霆感冒”,使到我的身体虚弱了很多(可能年纪也大了!)。过后又严重咳嗽(现在传到了给我太太,她也是咳嗽的很厉害),然后时常头晕。我得在今天下午,到药房看医生,服食耳水不平衡的药物。

在此同时,也收到消息,在同善医院作癌症治疗的女孩梁莉娜,她的情况转坏,病况堪虞。但我不能去探望她。

一位加影的老圣母军团员,病卧于床也有十年了,因肺感染,被送进了加影政府医院。我抽空探望了她,她的情形也不乐观。

我会把她俩,在我的心思里,带到台湾,在那里的每天弥撒和朝拜中,祈求天主,在他们最危难的时候,看护她们。

交流会的住宿场地有无线上网的设备,所以我随行带我的电脑,在最快的时间,和大家分享交流会的点滴。

愿主降福,引领及保佑我们,有个快乐,平安,乐融融的交流会。

4 comments:

Ngu said...

祝你一路顺风,到台湾畅 "疯"一下。

我因要为儿子办婚事,所以不能去参加交流会,很可惜。儿子的婚事刚办完,现在是"精疲力倦",需要好好休息一下。

希望你能为《爱之光》提供一些讯息,谢谢。

Simon Kajang said...

恭喜你了,老吴。。。。 大好事!

老楞佐 said...

我去探望莉娜姊妹了,也給她傅病人聖油。她的情緒不穩定,在一番的安撫後,她帶著高興的心情。
大哥,祝你及其他的聖母軍軍友,能充滿天主聖神及恩寵。
P/S:記得幫我多吃一點台灣小吃,謝謝啦~

Simon Kajang said...

老愣佐,我想你一定很想念台湾小吃吧!愿你的探访及交谈,能够使到她心理平安。我们大家都为她加油!