Saturday, May 1, 2010

The sign is 101 就是征兆


Some people look for sign by going to pilgrimage, some searching for miracles, many see signs in the sky, in the dream. Some searching for sign in Bible, some even in direct encounter with God.

I went down to Melaka today by following a clear sign, of a faith that pleasing God in an extra-ordinary way that shining as bright as today's afternoon sun.

Fr. Francis Ng's mother, Mdm Agatha Lee was a living sign showing us the right path and way to live a Christian life and fidelity to one's faith. I was not recalcitrant and blind to ignore the sign, but there to pay respect to her and praising her Creator.

She died at the ripe old age of 101.

She produced 6 children, of whom one is a priest and two are religious nuns (IJ Sisters).

Thirteen priest and a deacon con-celebrated her funeral Mass at the St. Mary's Church Air Salak at 2:00 pm today.

101 is the sign!




































more pic on Facebook更多照片















许多人经过朝圣,看到天主的征兆;有些从奇迹中看到征兆;也有一些从天空,从梦中看到征兆。有者则专研圣经,字里行间寻找天主启示征兆,更什者,从天主的直接奇妙接触中,看到了征兆。

我今天紧随一个很明显的征兆南下马六甲 --- 一个取悦于天主的非凡坚强信德,闪耀刺目如今天艳丽的中午太阳。

黄怡川神父的妈妈,李亚加大老太的信德,就是一个活生生的征兆,指示着我们一个正确及真正基督徒生活及忠贞信德的道路及方向。我并不会愚昧顽固及盲目到对这个征兆看而不见,闻而不听。所以我特别到马六甲给这位老太致敬及对他的创造者,歌颂赞美。

李亚加大老太享年101岁。

她共有六个孩子,其中一位是神父,两位女儿是修女。

共有13位神父,一位执事及许多来自各地的亲戚朋友,教友出席了她的安所弥撒及葬礼。

我遇见了许多相识的朋友,有些好奇的问:“你和他们有亲戚关系吗?” “你认识黄神父或修女吗?” “能够抽空下来? ”

我今天缺席了在吉隆坡举行的半天(早上)圣母军培训(团长说每位团员必须出席),向堂弟抱歉不能出席他嫁女儿的婚宴,而选择出席这葬礼,的确是个很难的决定。

我的决定,不是因为我和亡者家人有否亲戚关系,也不只是认识黄神父而已(我和黄神父不很熟络,只见面谈话两三次)。我的决定是因为我受通知,能够出席这个葬礼,我有心参与。今年的培训不能出席,明年还可以;堂弟的其他孩子婚礼曾有出席,也能够在其他堂兄弟的孩子婚宴中,共享喜乐。但黄神父只有一位母亲,她的葬礼只有一次。

我出席这个葬礼,主要是回应天主恩赐的征兆,及对这位老太的信德及勇敢的一生,给予最高的敬意,也是重要的,我要对黄神父,这位主徒会长老会士,传达哀悼及尊敬。这也是对主徒会的尊敬。

101 就是征兆!

4 comments:

Anonymous said...

感恩。感動。感慨。
感恩您回应了天主恩赐的征兆。
感動您做了一個很难的决定。
感慨... ... ..留給天主知道。

無論對任何人-老的少的...尊、卑、貴、謙(賤)都要尊敬!
人們才會~回應您給于的尊敬。

Unknown said...

能见你所见的,能跟随主的征兆的,能这样来赞美天主的,是有福的。^^

Pat Yeap said...

是被面子书引来看看的,感动,你从一位平凡老太太结的果子看到一位不平凡的母亲。

祝福大家。双亲节快乐!

Simon Kajang said...

谢谢大家的留言。。。我的信德平凡,没有胆子祈求奇迹,更不会有轰轰烈烈的天人交往的故事,有了自知之明,只好走平凡的路,找平凡的人,看平凡的事,自我安慰,人有我有,聊胜于无。。。

大家共勉之。