Friday, July 9, 2010

台湾朋友

加影沙爹顶呱呱!Best Satey!

Chien Hua was Theology classmate of Fr. Lawrence in Taiwan. She was here 3 weeks for a training course and would be going back to Taiwan on Friday. I suggested and was accepted by her to put up a night in my house for the convenience of going to airport early morning on Friday.

I met her at the Cardinal Tien Hospital in Taiwan during our Legion Fellowship in Taipei last year.

I fetched her from PJ in the afternoon and brought her for famous Kajang Satey en route to my house.

Later at night, together with Fr. Lawrence, we went to Semenyih for the famous "nai sa" dinner.

Before calling it a day, I brought Chien Hua for a night tour of Putrajaya.

Wishing her a safe and pleasant journey on Friday morning.

原来这就是著名的“奶沙”。。。手指笃笃,什么是奶沙?
so..this is the famous "nai sa"? what is nai sa??!

大华神父的神学同学及实习同学张茜华姐妹,三个星期前,到来吉隆坡参加一个培训课程,明天(星期五)将回台北。因着方便,我邀请她到我家住宿,一早从加影去机场,非常的方便,而她也接受了。

我在去年台北交流会中,其中一项活动就是拜访台北耕心医院。在那里我遇见了茜华,还共同拍照留念。(请参考旧帖子耕莘医院)

在下午的时候,我先带茜华品尝加影出名的沙爹。而在晚上,约了大华神父,和茜华一起去享用士毛月出名的奶沙晚餐(五月我才和星加坡的国良等去过)。

过后,神父先行回家,而我则乘此难得机会,带茜华去布城 (Putrajaya)一游, 观赏夜景。

明早她就要乘搭十点飞机返台,祝茜华一路顺风,旅途平安。

Chien Hua was attracted by the night scene of Putrajaya!
给布城的夜景吸引了!

4 comments:

laurentius said...

Ah... I just checked into the popular blog in Kajang...Simon, thanks for your invitation and kindness

Simon Kajang said...

老楞佐,我傍晚才发觉到,没有给茜华被盖。。她应该会被冷到,因为是开了冷气。。。真糟糕,家没有一个女主人,招呼欠缺。。。请带我向茜华道歉!!
Laurentius, just realised this eveing...that I didn't give Chien Hua a blanket...must be very cold in an aircon room...that was the problem a house without a lady Boss...please convey my apology to her...solly leh

Anonymous said...

屎滿爸爸,茜华姐剛剛向我報平安!她很溫柔,沒有投訴!
但是我有几話傳給您..把耳靠近來:“.. .. ... ...!@#$$%⋯⋯—*0(《,”{})。”

您千萬千萬要給我被盖~哦!不然,我就給您李三腳!
~女兒敬上~嘻嘻!

Simon Kajang said...

昨晚我自己也中“蕉"了。 晚上十二点要睡觉,才发觉我的被盖不见了。。。原来新来的佣人换床单,连被盖也拿去洗了,但没有放一件干净的被。。。幸好是自己的家,自己去拿了。。。。