Monday, February 28, 2011

Grateful 感恩

Yesterday (Feb 28) I started my full session of physiotherapy at the hospital.

Besides many bending and lifting, the therapist also instructed me to do a cat walk ... walking without the aid of walker. I managed to walk normally for about 3 meters .

When I left my office on Friday Feb 18, I told my staff of my operation on Monday (Feb 21) and assured them would be in office the following Monday (Feb 28).

I was over optimistic then without giving it a serious thought that a knee replacement is a major operation involving other risks and complications.

Grateful thanks to God and the intercession of Mother Mary, and the prayer of many friends, I was at my office this afternoon after the physical therapy session!

Full recovery may take another 2 to 3 months. I still feel pain in the operated area and also due to weak muscles. I can bend my knee slightly more than 90 degree. The optimum is 130 degree

By the way, I noticed many are still not sure what a knee replacement is all about - change knee caps? putting in steel plates? tightening with screws? add in plastic parts?

My two X-ray of right knee (side view), before and after operation, hopefully will help many of you understand what is a knee replacement. Repetation of explaining what was wrong with my knee sometimes could be quite a frustrating experience.

Picture left is before operation (my original knee condition), almost bone rubbing bone ....

Picture right is after the operation with prosthesis parts fixed. Original knee cap (patella) is being used because it is still in good condition.





















昨天我到医院做我第一次的完整复健治疗。

除了很多的骨节弯曲,伸张等运动之外,治疗师还叫我在没有手杖支撑下,自然的步行了大约三公尺。

在二月十八日(星期五),我向我的员工宣布将在二十一日(星期一)进行手术,并告诉他们我将在下一个星期一(二十八日),回来办公。

当时我是太过于乐观,没有严格的去注意膝盖骨关节手术,也有牵涉到风险和综合症候。

衷心的感谢天主,圣母玛利亚的转祷和许多朋友的关心和祷告,在星期一(二十八号),我如愿的到了办公室。

完全的复原需时二到三个月。目前我的伤口处还会作痛,所以需要时间把膝盖及大腿的肌肉健立起来。基本上,关节的操作,是肌肉在控制的。

我注意到还有很多人对膝盖关节替代手术,还是一知半解 - 换膝盖?加上铁片?用螺丝上紧?置放塑胶片?

我把我右脚两张X-光片放上,希望你们能够对这个手术会比较了解。有时候,我们这些属于『特殊足总』的人,需要重复的向朋友解释我们的脚到底出了什么事,是件非常颓丧的事。

右边是右脚侧面,手术前的光片,可以很明显的看到我的大腿骨和小腿骨,已经是几乎互相摩擦,所为走动时,就产生疼痛。

左边是手术后的光片。两支骨头的末端已经装(镶)上了金属,所以不会产生疼痛。装上金属部件,就需要把原本的两支骨头的末端锯平,然后在装上,所以就用到了电锯和铁锤了。

1 comment:

Anthony said...

祝早日康复,感恩。