Sunday, December 29, 2013

Pinched Nerve in the neck 颈部神经线挤捏




Yesterday I was a dragon, today I am a sick cat !

Yesterday when I got up, I felt a terrible throbbing pain in my left arm.  It is a kind of pain mixing with numbing sensation (sourness), drilling through my arm bones... extremely unbearable.

Luckily, my regular Orthopedic was available on Saturday. It was diagnosed as Pinched Nerve in the neck, a condition causing great pain in my left arm.

He prescribed some medications : Neurontin, Orphenadrine, medicines that cause drowsiness. I was knocked out after taking the first dose of them.

I need to do some neck exercise to reduce the pain too.  

(This is an informative posting. Pinched Nerve is a common condition affecting many people on neck, hand and back)

昨天我是一条龙,今天我是一条虫!

昨天我彻夜难眠,左手痛的非常难忍受。起床后,情形更糟糕。那种疼痛,参杂了酸及麻痹,真的有点痛不欲生的感觉。

幸好星期六,我的常去骨科专科医生诊所有开,马上定了时间去诊看。

医生诊断是患上了“颈脊神经挤捏”。那是颈部椎骨神经线受挤压,阻碍神经线的操作,而影响到手部,产生疼痛。

他给了我一些止痛药,治愈神经线的药物。这些药物服后会令人醉睡。我第一次服后,就醉睡了好多个小时!

我需要做一些颈部运动,减少疼痛及神经复原。

(这帖子的上载,是要给大家提供一个讯息。每个人都有机会得到“神经线挤捏”,可能颈部,手部,背部等)

No comments: