Sunday, July 20, 2014

Begining of our European trip 欧洲旅程的开始

Amsterdam Schipol Airport seemed normal

On 18/7 morning at about 6:50 am local time, we arrived at the Amsterdam Schipol Airport on board a KLM flight.

It was a 12-hour flight from KL to Amsterdam.

When I turned on my handphone, a message sent by my daughter read:" Please text me when u arrive in Amsterdam. MAS from AMS-KL shot down over Ukraine."

A shocking and devastating news.

My children were worry of our safety too. Our KLM flight was supposed to take the same flight path over Ukraine airspace.

The shooting down of MAS place has occurred hours before our taking off, thus prompted the flight to change path.

Before landing at Amsterdam, the pilot announced that " ...despite the long diversion, we managed to land on time..." I was puzzled then ...what diversion?

The tragic news was announced just minutes after we took off from KLIA. We were more than 12 hours kept incommunicado on air until SMS from my daughter.

I was on transit to Aberdeen, UK. On checking into boarding room for flight to Aberdeen, the KLM staff said to me:" ..so you are lucky to fly from KL to Amsterdam".. I was bewildered by her remark then.

It was then I turned on my phone to learned about the news.

My wife and I arrived safely at Aberdeen on 18/7 at about 9:00 am local time. We were received by my daughter Mei who is working in this city.

Let us all pray for the souls of victims rest in peace and strength to members of their families in dealing with this sad and difficult situation.

Lord have Mercy.

18/7 早上六点五十分(当地时间),我们乘搭的荷兰皇家航空班机,抵达了阿姆斯特丹国际机场。

这是十二小时的旅程。

当我开启了我的手机时,看到了我女儿的短讯:“地板后,请回讯给我。马航阿姆斯特丹到吉隆坡的飞机,在乌克兰被击毁“。

可怕及惊人的消息。

我的孩子也都焦虑。我们乘搭的航班,同样的也是使用同一条航道,飞越乌克兰领空。

马航班机遭击毁。促使我们乘搭的航班改变航道。

不怪的飞机在降落前,当时我机师报告“。。虽然改变了航道,增加时间,但我们能够准时的抵步。。”。当时我觉得奇怪,什么改航道。。

班机遭击毁的消息,应该是在我们起飞后不久就公布的。我们在空中十多个小时,与外界没有联系,直到收到女儿的讯息为止。

我和太太是前往苏格兰的阿伯丁,在阿姆斯特丹专机。当我办理登记前往阿伯丁的候机室时,KLM的职员对我说:“。。你很幸运哦,是从吉隆坡飞来阿姆斯特丹”。当时我也是丈八金刚,摸不着头,不知她所云何物。

进入候机室,开了手机后,才开解了谜团。

我和太太在当地时间早上九点左右,安全的抵达阿伯丁,受到小女儿的迎接。她目前在当地工作。

让我们为马航MH17班机的所有牺牲者灵魂安息祈祷,也祈求天主给他们的家人力量,度过这个非常悲痛的时期。

No comments: