Saturday, July 26, 2008

moment 白驹过缝

It is about 2:00 pm. While booting the computer, and "loading your personal setting" is going on, I looked out of the window.

A quiet afternoon. No car passing. My dogs are lazily sleeping under the cars. No barking. No wind, leaves remain still. Birds chirping and singing. Merbok kuk kuk kuk..honey birds yap...ing... I could hear more than five types of birds singing. ooooi! sparrows are missing.. are they taking an afternoon rest?

A feeling of peace and blissfulness oozing from within me. It is such a wonderful moment. My mind is blank, free from worries, issues, emotions... just appreciating and enjoying this blissful and still moment..

I feel joy and calmness... I have been empowered by this brief moment of peace and quiet...with admiration and respect of the Creator... it is a wonderful moment, a wonderful world. A feeling cannot be expressed by words.

It is just under two minutes, but this is the many wonderful moments of life which I cherish. It gives me strength and motivation to face the hustle and bustle of life.






大约下午二时,开了电脑后,正上载着个人设置。我转头望向窗外。

一个安静的下午。没有路过的车声。我的狗儿懒惰的躺在车底下睡觉,没有吠声。树叶静止,没有风。鸟儿在歌唱,咕咕。。。呀呀。。。听得到有五种不同的鸟在歌唱。嗳。。。。没有听到麻雀的声音,难道他们都去了午休?

一种平安,欣喜的感觉,从心底里涌了出来。这是个美妙的片刻。我的脑袋空白,没有忧虑,烦恼,没有任何的情绪干扰,就只是在体恤及享受着这静止中,令我欣喜的时刻。

我心里是多么的平安及宁静。我被这美妙的时刻活化,充实力量,内心发出对造物主的尊崇及钦佩。。。这是个奇妙的时刻,这是个美妙的世界。这个时刻,只可神会,不能言传。

这片刻只有不到两分钟,但却是我生活中有着的许多非常珍惜的时刻。它给我力量及激励,去面对现实的日常生活挑战和压力。

结庐在人境,而无车马喧。
问君何能尔,心远地自偏。
采菊东篱下,悠然见南山。
山气日夕佳,飞鸟相与还。
此中有真意,欲辨已忘言。
(陶渊明)




No comments: