Tuesday, September 15, 2009

Dragon fruit flower 龙珠果开花


My neighbour planted a dragon fruit plant that flowers frequently but bears not fruit.

Tonight I "caught" the plant with a big flower... the first time I actually seen its full bloomed flower. You see, dragon fruit plant flowers at night only!

Very beautiful!

My neighbour adik (young girl) with the flower 邻家小妹妹和花合照


我的邻居中了一颗龙珠果树,常常开花,但从未结成果实。

今晚,我 “抓”住了它开了一朵很大的花。。。其实这也是我第一次看到它盛开的花。龙珠果树是在晚上才开花的!

非常漂亮.

Dragon fruit flower (from the net) 网上寻到的照片

2 comments:

Agnes Y said...

火龙果不是开花结果的,花是花,果是果,花可以煲汤,我的朋友常常给我花,花内的须可当假鱼翅,上次我们吃饭那家餐厅就是用它煮当鱼翅。

Simon Kajang said...

又学到新的事物!要试试看。谢谢 Agnes。