Sunday, December 27, 2009

Passing 离开

We arrived home from JB at about 1:00pm. We left early to avoid the expected heavy traffic on highways.

At about 2:30 pm, Fr. Lawrence Ng called me saying he was on the way to Ipoh with 2 legionaries to visit Lina who was in critical condition.

Lina was the girl admitted to Tung Shin Hospital about 7 months ago (see I pray) for cancer treatment. She was discharged and went back to Ipoh after treatment in June. She enjoyed a few months of home life.

Last night, I also received a call from Ipoh by Sr. Theresa regarding Lina's worsening condition. She visited Lina again this morning but she was already unconscious.

At 4:10 pm, Anna Chang, who was with Fr. Lawrence, called me to inform that Lina passed away before their arrival.

May her soul rest in the peace of the Lord.

我们在下午大约一时左右回到家。我们在早上就启程回家,是要避开假期后预期的拥挤交通。

大约两点半,接到大华神父的来电,告诉我他和两位圣母军团员,正在前往怡保的路上,去探望病危的莉娜。

丽娜在七个 月前,从怡保到了吉隆坡同善医院接受癌症治疗(看帖子 - 我祈祷)。过后她回到怡保,与家人共渡了几个月的家庭生活。

昨晚,我也接到周修女从怡保的来电,告诉我莉娜病危的事。今天他再去了探望,但她已不省人事了。

在四点十分左右,我接到和大华神父同车的秀群的电话,告诉我莉娜在他们到达前,与世长辞了。

愿她的灵魂,安息主怀。

No comments: