Wednesday, January 27, 2016

Efficient passport office 高效率的移民局



This morning at about 10:45 am, went to Kajang Immigration office to apply for a new passport. 

Being a senior citizen, I was given priority Q number. There were 2 applicants before me.

Waited for about 15 minutes, I was being called. The male officer was very jovial and attentive. He checked on my latest particulars, thumbprints, and took a picture of me (camera by the side of the counter).

It took about 5 minutes. I was told to wait for my Q number to be called again for payment.

10 minutes later, my number was called to pay the passport fee of RM 100. The cashier told me to wait for my number be called again to collect the passport.

In less than 10 minutes, I was called to collect my new passport at the collection counter.

Wow, unbelievable, I got my new passport in less than an hour.

Thanks to efficient passport office and its friendly and jovial officers!



今天早上大约 10:45,我到加影的移民局护照办事处申请一本新护照。

作为一位年长者,我获得优先服务号码。

等了大约10分钟,我们号码被呼叫了。柜台的男官员友善及笑言。他检查了我的最新资料,拇指电子纹,然后拍摄了一张照片(照相机就在柜台前、我的座位旁边)。

这工序只需5分钟,完成后,他叫我就座稍等我的号码呼叫,就可以付款。

大约10分钟后,我的号码被呼叫(也有电子显示),前往交付护照费马币100元。收银员给了我收据后,叫我等待另一次的呼叫,领取新护照。

不到10分钟,我的号码被呼叫了,就马上到柜台领取了我的新护照。

哗,真不可思议,不到一小时,我就拿到了一本新的护照!

感谢护照局及官员的高效率办事!给你们一个赞赞赞!


No comments: