Wednesday, January 4, 2017

我眼睛的故事 Story of my eyes


今天一早起来,觉得视线有点问题。看东西的时候,好像不是很完整。看电视,看不到新闻播报员的眼睛。。

再仔细的观察,两只眼睛好像有很多泡沫闪烁,形成一个C形状,在眼角边,阻碍我的视线。 大约20分钟后,它逐渐消失,视力恢复正常。

大约30分钟后,这种状况再次出现,而且闪烁的泡沫更多,C 型几乎出现在半个眼球里。两只眼睛都是一样。

我心里有点惊慌,因为在5年前,我的左眼睛出血,因为视网破裂,后来经过镭射治疗后,得到修补,才免去严重视线损失的危险。(参阅旧帖子重新上路 以及灵魂之窗

这次的状况与上次不同。

太太马上打电话预约眼睛专科医生做个检查。

经过仔细的检查,医生告诉我,眼睛没问题,视线良好,没有眼压,也没有白内障。
而问题却原来是我有严重的扁头痛 (Migraine)

但我没有头痛。医生说,这是扁头痛的病状,但却没有头痛。真是第一次听到,也很奇怪发生在我的身上!

当我的眼睛出现泡沫闪烁时,表示我正在体验着扁头痛,但没有痛的感觉。不过,医生说,假如我正在驾驶中,就得马上停下来,因为影响到我的视线。

虽然眼睛出现问题时,没有头痛,但头痛可能在过后才出现。。不怪得我觉得头部靠近颈项处,好像很紧,很不舒服。今天一整天眼睛很亮,也令我很不自在。

我现在除了眼睛常有“苍蝇与蚊子之外”, 还要习惯这个新的泡沫闪烁困扰。假如常常出现,我就有大问题,得去给予解决。目前只能够观察,看看情况是否变坏。假如常常出现这状况,我就需要去看神经科医生。

但感谢天主,我的眼睛没有问题。

谨在此与大家分享我的第一次体验,也增长一些知识。

过后,我从医药网上查看,原来扁头痛有三种:第一,头痛眼睛没有光闪烁; 第二,头痛眼睛有光闪烁;第三,眼睛有光闪烁,但没有头痛(这类比较少见)。

Got up this morning, noticed something wrong with my eyesight. Looking at the TV news, I was not able to see the eyes of the news reader. Something blocking me.

With further observation, I noticed some bubble-like objects blinking in a C shape in both of my eyes, it blocked my vision. However, it disappeared after about 20 minutes.

Half an hour later, it reappeared. This time the C shape of blinking bubbles was bigger, covered almost half rims of my eyes.

I was anxious. Five years ago, my eye suffered from a tear in retina. (see old posts Back in action  and Window to my soul). So my wife called up for an appointment with my ophthalmologist in a private hospital.

Upon thorough checking with my eyes dilated, doctor gave me the good news: my eyes are OK, no pressure, no cataract, vision is good, BUT, the bad news is: I am suffering from Migraine!

Doctor said what I saw in my eyes is called Aura, a symptom of Migraine. But Migraine supposed to have severe headache... my condition is called Migraine with Aura, without pain.

Now I have to put up with " flies and mosquitoes" (floaters) in my eyes, Aura is added to the list. Doctor advised me to monitor my eyes for time being. If Aura appears more frequently, I need to see a neurologist.

Thank God, my eyes are OK.

Just to share with friends of my first experience as a piece of new information.




No comments: