Sunday, December 23, 2012

Trigger finger 扳机指

 

Met a lady friend few days ago at a hypermarket.

Noticed her right hand on a sling with right palm bandaged.

She told me has just undergone a surgery on her middle finger two weeks ago for Trigger Finger. The palm was swollen with a blue-black middle finger.

The surgery was done in a government hospital. She was still in pain, and was advised not to wet the affected area for at least a month.

I told her about my wife's Trigger Finger story and minimum invasive procedure. But it was already too late.... however, her 2 left hand fingers are also suffering from the same condition.

I told her to contact me if situation worsen that she needs to go for surgery.  (if she trusts my words)

I brought up this subject again for the benefit my blog visitors .... if you or someone you know are suffering from Trigger Finger, read and be advised ....

Read more about trigger finger : Happy finger  and Snippets


早几天在一间霸市遇见了因为朋友。

注意到他的右手由裹布吊着,右手掌腫起,还包住纱布,中指黑青瘀腫。

她告诉我,在两个星期前,动了手术,医治『扳机指』病况。

手术是在一家政府医院进行。虽然已经两个星期,但还是很痛。医生告诉她,一个月内手术室部位不能动到水。看来再多两个星期也不会痊愈。

我告诉了她关于太太的扳机指状况及手术,但已经太迟了。不过,她告诉我左手的两根手指也是同样的得到了『扳机指』,将来可能也是要动手术,想起来都怕。

我告诉她,假如真的一天需要进行同样的手术,就联络我。。。假如她是相信我所说的另类治疗法。

我把这课题再次的拿出来,是为了到访我部落格的朋友。假如你或有认识任何人有这病状,请详细阅读我的部落格帖子, 而能够得益。

不听老人言,吃亏是自己!

参阅更多有关『扳机指』的真实故事快乐的手指 生活花絮



No comments: